Onlangs zonden we een mail aan onze leden waarin we meedeelden dat we vanwege het besmettingsgeval voorlopig niet bij elkaar gaan komen in Het Witte Dorpshuis. Een triest besluit maar gezien de huidige situatie helaas noodzakelijk. Daarom nam ik me voor om in dit bericht alleen maar positief nieuws te melden. Nieuws dat wellicht wat positieve gevoelens kan oproepen.

1. Het is herfst. Als je van kleur houdt is dit de mooiste periode van het jaar. Je kunt nu naar buiten gaan om de paddenstoelen te fotograferen die spreekwoordelijk uit de grond schieten. Er bestaan ook apps voor je telefoon waarmee je meteen kunt zien welke paddenstoel je gefotografeerd hebt, en of het een zeldzaam exemplaar is.

Saffraanamaniet? (Ridderoordse Bos)

2. IJs en weder dienende pakken we op 14 december de draad weer op. Dan staat het jaarthema op het programma. Voor wie het vergeten was: het thema 2020 is “beweging”. Een bewogen foto mag natuurlijk ook; kijk maar hoe moeilijk je het jezelf wilt maken.

3. Nog wat verder in de toekomst ligt de lustrumviering. We hebben de datum alvast geprikt op zaterdag 24 april. De optimist in mij zegt dat we dan samen weer op pad kunnen. We gaan daar zeker iets moois van maken, dus zet het maar vast in je agenda.

4. In de tussentijd kunnen we natuurlijk de digitale activiteiten weer gaan oppakken. In het verleden organiseerden jullie een kettingfoto en de corona challenge. Is er iemand in onze club die daar een vervolg aan wil geven?

5. En tot slot: het zou kunnen zijn dat er behoefte is aan bijeenkomsten in kleiner verband. Met enkele personen op pad gaan kan heel goed. Als je hier interesse in hebt, laat het ons weten, dan kijken we hoe we jullie met elkaar in contact kunnen brengen.

Als je ideeën (of aanmoedigingen) hebt, stuur een mailtje aan:  secretaris@fotoclubbilthoven.nl of programma@fotoclubbilthoven.nl of voorzitter@fotoclubbilthoven.nl .

En in de tussentijd: blijf gezond.

7 antwoorden op “Van het Bestuur”

1. Dank voor dit bericht, bestuur!
    Als leden dat zouden willen, ben ik graag bereid digitale activiteiten via de website te ondersteunen. Er zijn in ieder geval al twee mogelijkheden:
    1) via het forum, analoog aan hoe de werkgroep mixed focus dat al heeft gedaan (https://fotoclubbilthoven.nl/?page_id=1072&view=forum&id=17)
    2) een nieuwe “uitdaging”. Als daar belangstelling voor is, kan ik dat weer opstarten. Dan wel graag sugg eesties voor onderwerpen en of thema’s.

1. Zojuist voor Mixed Focus een subforum aangemaakt voor onderlinge uitwisseling van foto’s in deze tweede lockdown, zie https://fotoclubbilthoven.nl/?page_id=1072&view=forum&id=17, onderwerp “Lijnenspel”. Daar vind je ook een link naar de korte handleiding die voor het forum beschikbaar is.

De webmaster (ik dus) ben graag bereid ook voor andere werkgroepen een vergelijkbaar subforum op te zetten. Zo men dat wil, hoor ik dat graag en zal ik er voor zorgen.

2. Een nieuwe uitdaging zou ik een goed idee vinden. Een onderwerp kan zijn: Paddestoelen of herfst. Het sterke van de andere uitdaging vond ik wel dat het moest gaan om nieuw genomen foto’s in een bepaald tijdvak. Ik zou me een digitale bespreking van de foto’s, bijvoorbeeld via MS Teams of Zoom, ook kunnen voorstellen.

1. Ik sluit me aan bij Jan. Het zou dan toch om nieuwe foto’s moeten gaan. Dus niet uit het fotoarchief. Bespreken digitaal lijkt me ook mooi om toch als leden onderling iets te doen.

1. Een andere manier is om een digitale eigen werk avond te houden. Dan kan ieder een foto naar eigen keuze inleveren, nieuw of oud. Misschien kunnen we ook via Zoom de werkgroepen laten presenteren. Dus het programma zoveel mogelijk uitvoeren, maar dan digitaal.