Van het bestuur

Even kijken of het geworden is wat ik verwachtte. Dit herkennen jullie vast wel als je een foto hebt genomen en even wilt zien of de foto aan je verwachtingen voldoet. Dan is er meestal nog gelegenheid om het een tweede of derde keer te proberen.

Zo is het ook aan het einde van het jaar. Even terugkijken of het geworden is wat we ervan verwachtten maar het nog een tweede keer proberen is er dan helaas niet bij.

2019 was in mijn ogen een heel goed jaar voor onze fotoclub. We hadden inspirerende clubavonden waar eigen werk werd besproken en een aantal keren hadden we een gastspreker op bezoek.

De fotosafari naar Breda was een groot succes, evenals onze aanwezigheid op de Kunstmarkt en de exposities. En het mooie is ook nog dat veel nieuwe leden zich hebben aangemeld.

Dat geeft vertrouwen in de toekomst. Want ook 2020 belooft weer een mooi jaar te gaan worden. Er worden door verschillende leden nieuwe initiatieven ontplooid. Daarvan wil ik de kettingfoto onder jullie aandacht brengen. Het is een leuk idee dat nader toegelicht wordt op de website en waarmee samenwerking tussen de leden wordt bevorderd. Tot 9 januari hebben jullie de gelegenheid om je hiervoor aan te melden. Verder is er ook het plan om leden met dezelfde type camera met elkaar in contact te brengen om zo meer van elkaars technische kennis te leren.

Het is waarschijnlijk dat nog meer goede nieuwe ideeën bij jullie opkomen. Aarzel niet om deze kenbaar te maken door bv. een bericht op de website te plaatsen of aan een van de leden van het bestuur te melden. Dat hoeft zich niet te beperken tot goede ideeën, maar leuke ervaringen zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Namens het bestuur van onze fotoclub wens ik jullie een heel goed fotojaar. De eerste bijeenkomst is al weer op 13 januari als leden van de werkgroep mixed focus hun werk laten zien. We hopen jullie dan weer te zien.