De vijfde corona-uitdaging

In overleg met het bestuur wil ik nog tweemaal een uitdaging aankondigen. Deze voor de komende twee weken, in te leveren voor of op 7 juni en een laatste te publiceren op 8 juni, in te leveren voor de start van het nieuwe seizoen.

Het thema voor 7 juni is:

Zelfportret

Een fotografisch zelfportret kan gewoon simpelweg een goede foto van jezelf zijn, maar het is leuker als je ook probeert jezelf te karakteriseren door attributen, gezichtsuitdrukking of belichting.

Lever één foto via e-mail bij mij in (webmaster@fotoclubbilthoven.nl) met een korte uitleg.
De uiterste inleverdatum is: 7 juni.

Voor het geval je nog geen nieuwe portretfoto voor het smoelenboek naar Boukje hebt gestuurd: grijp de laatste kans dit alsnog te doen. Als je toch met deze uitdaging bezig bent, maak dan ook een foto die je naar haar (secretaris@FotoclubBilthoven.nl) kunt sturen voor opname in het binnenkort vernieuwde “smoelenboek”. De inleverdatum hiervoor is verlengd tot 7 juni. Als je geen nieuwe foto naar Boukje stuurt, zal de oude, vaak verouderde (en soms ook niet meer in de goede aspect-ratio!) worden opgenomen.

Een oud zelfportret (december 1978), gemaakt met een Pentax KM, gebruikmakend van een laser-spiegel.

Voor tips en ideeën zijn een aantal websites wellicht behulpzaam. Bijvoorbeeld: de pagina Hoe-maak-je-een-goed-zelfportret op de Photofacts website. Ook een google-zoekopdracht naar zelfportretten kan je op ideeën brengen. Ter inspiratie hiernaast nog een oud zelfportret van mijzelf.

Veel fotoplezier met deze voorlaatste uitdaging! Ik ben benieuwd.