Gluren Bij de Buren

Dit weekend vindt in de Bilt Bilthoven de manifestatie Gluren bij de Buren plaats.

8 Fotografen van de club zullen foto’s maken op verschillende locaties.

Een unieke gebeurtenis om gratis muziekgroepen te horen en binnen te kijken in huizen.

Zie de website van Stichting Kunst en Cultuur de Bilt Bilthoven

2 antwoorden op “Gluren Bij de Buren”

1. Voor het project Gluren bij de Buren heb ik mij als vrijwilliger aangemeld om drie optredens op de gevoelige plaat vast te leggen. Ik kon nog niet bevroeden dat reportagefotografie zo inspirerend kon zijn. Van de optredens zelf heb ik niet veel meegekregen, behalve dan dat de artiesten overtuigend hun best deden om hun beste beentje voor te zetten. Zelf was ik continue bezig om te bezien wat binnen de kleine ruimtes de beste invalshoeken waren om een plaatje te schieten. Naast de compositie heb je dan ook weer te maken met de zon die plotseling in de kamer doorbreekt en voor overbelichting zorgt. Heb je eenmaal de juiste belichting en compositie dan blijkt in de zoeker dat het decor bestaat uit in de haast opgeruimde spullen die in vuilniszakken zijn gestopt. Een foto van een ijverige pianiste wordt toch minder leuk in combinatie met een aantal vuilniszakken. Niettemin ben ik, als plaatjesmaker, er in geslaagd om een drietal optredens “voor de eeuwigheid” ( zolang als die duurt) vast te leggen. En wat die pianiste betreft kreeg ik na het toezenden aan haar van de foto’s de reactie: Wat een superleuke foto’s, bedankt!

2. Afgelopen weekend ook foto’s mogen maken van dit evenement.
    Omdat er maar een paar foto’s op de website van SKC komen, mag ik mijn foto’s ook op mijn website zetten.
    Wie het leuk vind om mijn foto’s te bekijken:

https://www.hemo-fotografie.nl/ en dan het album Gluren aanklikken.

Het was een hele leuke ervaring en heb genoten van de optredens.