Fotobespreking vrij werk

9 september was weer de start van het nieuwe seizoen, dit keer met een fotobespreking van vrij werk. Er waren ongeveer 23 leden aanwezig en 18 leden hadden een foto aangeleverd voor de bespreking.

Jan leidde de bespreking en deed dat aan de hand van het stappenplan zoals ongeveer 2 jaar geleden door Tom Meerman is geïntroduceerd binnen onze fotoclub. Een van die stappen is om te bekijken binnen welk hoofdthema de foto kan worden geplaatst. Denk daarbij aan portret, model, gebeurtenis, natuurlijke omgeving, ingerichte omgeving, object, fantasie en kleur en vorm. Dat bleek lang niet altijd makkelijk te zijn maar stimuleert wel om heel goed te kijken naar de foto. Nadat een van de leden en Jan feedback hadden gegeven, kon de fotograaf een toelichting geven op de foto.

Uiteindelijk bleken we de volle avond nodig te hebben voor de bespreking van de 18 foto’s. Het was dan ook al 22:15 uur voordat voorzitter Wim de clubavond kon afsluiten.