Van het Bestuur

Het nieuwe jaar 2021 is weer van start gegaan. Dat is altijd een moment van terugkijken en vooruitblikken. Het afgelopen jaar was best moeilijk voor velen van ons. Weliswaar zijn de meesten van ons gezond gebleven, maar het gemis aan contacten is iets waar moeilijk mee valt om te gaan. Voorlopig zullen wij als fotoclub helaas geen fysieke bijeenkomsten kunnen houden maar wij hopen dat er in de loop van het jaar verandering zal optreden. Op dit moment zullen we het moeten doen met de digitale bijeenkomsten, waarvan we verwachten dat ze in een behoefte zullen voorzien. De thema avonden stimuleren in ieder geval ieders creativiteit en dat is precies waar het om begonnen is. Het is misschien wel leuk om eens op internet te zoeken hoe je je eigen creativiteit kunt stimuleren. Waarschijnlijk vind je dan dat het goed is om eens buiten de gebaande paden te treden en iets heel anders te fotograferen dan wat je normaal zou doen. Zoals bijvoorbeeld een High Key foto.

Ondanks alle beperkingen hebben een aantal belangstellenden hun weg naar onze fotoclub gevonden. Wij heel blij dat zich onlangs drie nieuwe leden hebben aangemeld. Monique Mulder, Erik Reuterink en Winny Beks zijn van harte welkom. Wij hopen dat deze nieuwe leden zich snel thuis zullen gaan voelen in onze vereniging.

December is de maand dat veel mensen elkaar wensen en pakjes toesturen. Wij ontvingen een pakketje met als inhoud een digitale camera van het merk Sony. Een afzender werd niet vermeld alleen de mededeling “schenking”. Waarschijnlijk heeft de afzender vermoed dat er een belangstellende voor deze camera binnen onze vereniging gevonden zou kunnen worden. En dat zou best eens zo kunnen zijn. Het gaat om een  Sony Cyber-shot DSC-H5 (zie foto). Het is een camera met een sensor met 7.2 megapixels en 12 x optische zoom. Belangstellenden kunnen zich melden bij onze secretaris.

Tot slot wensen we jullie veel inspiratie en creativiteit bij het maken van een High Key foto. Op onze website, en meer precies op het forum, is te zien dat een aantal leden al volop aan het experimenteren zijn.  Van harte aanbevolen.

Hartelijke groet namens het gehele bestuur.

Wim