Activiteiten
-

Nieuwe foto’s bij de Voedselbank
De expo in de voedselbank is weer vervangen. Deze keer heeft Jan de foto’s aangeleverd met als thema “De Zeeuwse Kust” Over circa 3 maanden gaan we de serie weer vervangen.Wanneer je 5 foto’s hebt met een leuk thema horen wij dat graag. Groetjes Joke en Henny 28 januari, 2026 (meer…) -
26 januari om 20 uur, mini-college over stedelijke landschapsfotografie door Elvira Smit
Op 26 januari om 20.00 uur zal Elvira Smit een mini-college bij de Fotoclub Bilthoven verzorgen over stedelijke landschapsfotografie. Ook niet-leden zijn van harte welkom in het HF Wittecentrum in de Bilt. In dit minicollege duikt Elvira in de wereld van de gebouwde omgeving. Hoe kijken fotografen door de jaren (meer…) -

De verbouwing van H.F. Witte
Oproep om dit te fotograferen De komende periode vindt bij het dorpscentrum H.F. Witte, onze vaste vergaderlocatie, een grote en ingrijpende verbouwing plaats. In de plannen zit onder meer een nieuwe sporthal en een nieuw H.F. Witte Centrum. De voorbereidingen zijn in volle gang. De nieuwe sporthal wordt in 2026 (meer…) -

Jaarthema Water
De laatste clubavond van het jaar stond geheel in het teken van het jaarthema 2025: Water. Dit thema was tijdens de ALV van februari 2025 bekend gemaakt, met de bedoeling om aan het eind van het jaar een clubavond rond dit thema te houden. De verwachting was dat het thema (meer…) -

Nachtfotografie in de stad
Nachtelijke stadsfotografie ‘Waar is toch iedereen?’ Carl Wooley was de inspiratiebron voor deze serie nachtelijke stadsfotografie. Wooley fotografeerde in opdracht nachtelijk Amsterdam en het viel hem op dat in tegenstelling tot New York waar hij woonde, het in Amsterdam zo rustig was: ‘Waar is toch iedereen?’ vroeg hij zich af.Wat (meer…) -

Reisfoto’s
Fotobespreking onder leiding van Robert van Sluis Maandagavond 10 november stond in het teken van de foto’s die gemaakt waren naar aanleiding van de opdracht van Robert van Sluis. De opdracht luidde: maak een reisreportage in de eigen omgeving, oftewel De Bilt, Utrecht, Groenekan of waar dan ook, waarbij we (meer…) -

Tentoonstelling 2025 in de Kunstgang van het Gemeentehuis De Bilt
Van 4 tot 30 juli 2025 Vrijdag 4 juli werd de tentoonstelling van fotoclub Bilthoven in de Kunstgang van gemeentehuis Jagtlust door Anne Marie ’t Hart geopend. De tentoonstelling was t/m 30 juli te bewonderen. Dit jaar hebben 16 leden meegedaan met 26 foto’s met als onderwerp “Mooi de Bilt (meer…) -

Vrij werk
Tijdens de clubavond van maandag 8 september was mijn ai assistent ook aanwezig. Ik vroeg hem om het verslagje dat hij maakte aan mij te sturen. Zie hieronder. 8 september, 2025 Wim Kastelijn Verslag Clubavond Fotoclub Bilthoven – 8 september 2025 Na een welverdiende zomerpauze kwam Fotoclub Bilthoven op maandagavond (meer…) -

Tentoonstelling 4 tot 30 juli 2025
Vrijdag 4 juli werd de tentoonstelling van fotoclub Bilthoven in de Kunstgang van gemeentehuis Jagtlust door Anne Marie ’t Hart geopend. De tentoonstelling was t/m 30 juli te bewonderen. Dit jaar hebben 16 leden meegedaan met 26 foto’s met als onderwerp “Mooi de Bilt en omgeving”. De fotografen hebben hun (meer…) -

Meervoudige opnamen
Deze clubavond stond in het teken van “meervoudige belichting”, een techniek die beter meervoudige opname zou kunnen worden genoemd. Het is een techniek waarbij 2 of meer foto’s worden samengevoegd tot 1 beeld. Dat kan bij de opname in de camera worden uitgevoerd en/of door middel van fotobewerking. Dit levert (meer…)
Agenda
sep.
14
sep.
28
okt.
12
