Van het Bestuur

Beste mede clubleden,

Inmiddels hebben we alle oudejaarsconferences achter de rug en wat mij daarbij opviel was dat deze bol stonden van wat er allemaal in 2022 niet goed was gegaan. Het jaar 2022 was inderdaad een bewogen jaar. Om een understatement te gebruiken: “daar word je niet vrolijk van”.

Maar ik denk toch dat je je daar niet al te veel door van de wijs moet laten brengen. Nadenken over zaken waar je wel wat aan kunt doen is natuurlijk prima, maar zaken waar je met de beste wil van de wereld geen invloed op uit kunt oefenen, kun je maar beter laten rusten.

Een positieve actie zou kunnen zijn dat we via onze hobby de actualiteit van alle dag proberen vast te leggen: zoals protesterende boeren op de Biltse Rading, of een drone foto van de verandering van het landschap, of van een beschadigd huis in Groningen. Wellicht een thema voor volgend jaar?

Gelukkig gaat het met onze fotoclub goed. Weliswaar zijn er zo nu en dan leden die hun lidmaatschap beëindigingen, maar daar staat tegenover dat zich regelmatig nieuwe leden melden. Dat is een goed teken en prettig want nieuwe leden brengen ook weer nieuwe ideeën met zich mee.

In het bestuur spreken we regelmatig over de activiteiten binnen onze club. We denken dat we een gevarieerd aanbod aan activiteiten hebben, maar we zouden ook bepaalde zaken wel willen oppakken, maar hebben soms geen idee wat jullie als leden daarvan vinden. Daarom sturen we jullie een korte enquête toe met de vraag deze in te vullen zodat we, als bestuur, beter weten wat de wensen en behoeften zijn, zodat we daar onze plannen voor het komend jaar op kunnen afstemmen.

Rest mij alleen nog jullie het allerbeste toe te wensen voor 2023 en ik hoop dat we op de eerstkomende clubavond op 9 januari hierop kunnen toosten.

Namens het bestuur van de Fotoclub Bilthoven.

Wim Kastelijn