Twee clubavonden met Tom Meerman

Foto’s bespreken doen we vaak. We vragen de fotograaf wat hem geïnspireerd heeft om de foto te maken en wat hij zelf van de foto vindt. Vaak komen er dan reacties over de uitsnede of de compositie. Maar vaak heeft de maker behoefte aan meer inhoudelijk commentaar.

We hebben Tom Meerman gevraagd om ons bij de hand te nemen bij het bespreken van foto’s. Daartoe hebben we twee clubavonden ingepland: 10 oktober en 14 november. Het doel is ons te helpen een methodiek te ontwikkelen voor het positief analyseren en bespreken van foto’s. Inspiratie geven en stimuleren tot actief fotograferen.

Tom Meerman, fotograaf en fotodocent

Op 10 oktober 2022: de lezing, over het herkennen en benoemen van Hoofdthema’s, Beeldelementen en Creatieve strategieën.

Op 14 november 2022: de training d.m.v. een oefenbespreking door de leden van de fotoclub.

De methode die Tom Meerman volgt is beschreven in zijn boek: “Foto’s Analyseren en Bespreken”, uitgave vanDuurenmedia 2021. Dit boek is in het bezit van onze fotoclub en kan desgewenst besteld worden via de link:

Wil je dat jouw foto aan een deskundig oordeel wordt onderworpen? Breng dan op 10 oktober een print mee van een van jouw foto’s. Deze hoeft niet van recente datum te zijn, maar een foto waarop je graag nog eens commentaar wilt ontvangen. Het wordt dus dit keer geen digitale avond, maar een avond met foto’s op het bord.