Online fotobespreking 23 november succesvol verlopen

De deelnemers

Op 23 november hebben de leden Tinus, Jeroen, Diane, Ari, Dick, Leon, Nathalie, Bright en Jan deelgenomen aan een online fotobespreking via Zoom. Het thema was ‘herfst’. Alle leden hadden vooraf een foto ingeleverd en vertelden over het waarom van hun foto en de keuzen die zij hebben gemaakt bij het maken en de bewerking. Vervolgens gaven de deelnemers feedback. De deelnemers hebben de online fotobespreking erg gewaardeerd en het idee is om dat vaker te gaan doen.

Hoewel online bijeenkomsten inmiddels gemeengoed zijn geworden, was het toch voor de organisatoren Jan en Arie en de deelnemers even wennen hoe dat aan te pakken. Voorafgaand hadden de leden al instructies gekregen voor het installeren en het gebruik van Zoom. Op zaterdagmiddag was er ook een proefsessie om te kijken of alles zou werken. Voor de een was het wat meer wennen dan voor de ander.

De bijeenkomst zelf was erg leerzaam voor zowel de maker van de foto als voor de deelnemers. De maker kon gerichte vragen stellen en de deelnemers gaven ook nuttige feedback. Zo vroeg iemand: “Welke tips hebben jullie als ik deze foto nog een keer zou willen maken?” Alle deelnemers vonden dat de avond naar meer smaakt. De geleerde lessen kunnen we dan toepassen.

We hebben afgesproken om op 14 december opnieuw een online fotobespreking te organiseren. Nadere informatie volgt. De foto’s van de avond kunt u hier bekijken.

[FGAL id=4656]